logo zending

Van de zendingscommissie

Collecte voor Wycliffe Bijbelvertalers

Vier keer per jaar wordt in onze gemeente een zogenaamde project-collecte gehouden.

Op zondag 12 mei is de opbrengst van deze collecte bestemd voor Wycliffe Bijbelvertalers.

Het doel van Wycliffe Bijbelvertalers is dat ieder mens op deze wereld toegang krijgt tot de Bijbel, Gods Woord, in zijn eigen taal. Wycliffe Bijbelvertalers Nederland geeft hiermee invulling aan de zendingsopdracht in Mattheüs 28:19 om alle volken tot discipelen van Jezus Christus te maken.

God verandert mensen door Zijn Woord. Daarom gunnen we iedereen een Bijbel in zijn eigen taal. De veldmedewerkers en projecten van Wycliffe Bijbelvertalers zijn gericht op: taalkundig onderzoek, alfabetisering, moedertaalonderwijs, Bijbelvertaling en het gebruiken van de Bijbel.

Dankzij gebed en giften is Wycliffe wereldwijd betrokken bij ongeveer 50 projecten. Wycliffe dient de lokale kerk en vertaalorganisaties met geld, gebed en expertise; lokale teams doen het vertaalwerk. Zo nodig worden zij versterkt door Wycliffe veldmedewerkers. Wycliffe streeft naar de beste kwaliteit, het meest optimale vertaalproces én maximale betrokkenheid van de lokale bevolking met maar één doel: de vertaalde Bijbel wordt intensief gebruikt. Een betrouwbare, begrijpelijke Bijbel die wordt gebruikt én toegepast in het dagelijks leven.

In 2023 werd er in 12 talen een geheel vertaalde Bijbel gepubliceerd en werden 412 nieuwe vertaalprogramma’s gestart. In totaal wordt er nu in 3.283 talen gewerkt aan een Bijbelvertaalprogramma.

Wilt u dit mooie en belangrijke werk van Wycliffe Bijbelvertalers steunen door uw gift in de collecte op 12 mei en in uw gebed?!

Nacht van Gebed

Open Doors organiseert ook dit jaar weer een Nacht van Gebed. Op honderden plekken staan christenen stil bij het lijden én het geloof van hun broers en zussen in landen als Jemen, Noord-Korea, Iran, Nepal en China. Dit jaar is de Nacht van Gebed van vrijdag 31 mei op zaterdag 1 juni.

In Katwijk is de Nacht van Gebed op vrijdag 31 mei vanaf 20.00 uur tot zaterdag 1 juni 4.00 uur in de Ontmoetingskerk. Er zal gebeden worden in (tijds)blokken. U/jij bent van harte uitgenodigd om mee te komen bidden. De hele nacht of een gedeelte daarvan.