Younited kerkdiensten

Vanaf september 2022 zijn we gestart met maandelijkse Younited kerkdiensten in de Dorpskerk. Als kerkenraad hebben we nagedacht hoe we de jeugd meer vertrouwd willen laten raken met de reguliere dienst. We hebben namelijk een goed lopende kinderkerk en tienerdienst, maar omdat zij zelden op zondag de hele dienst meemaken is het gevaar niet denkbeeldig dat de overgang naar de reguliere dienst best lastig kan zijn. Dat is ook iets wat uit onderzoek blijkt: dat is voor veel jongeren het moment om de zondagse diensten steeds meer aan zich voorbij te laten gaan.

In Younited diensten proberen we de reguliere dienst en de nevendienst naar elkaar toe te laten buigen. Het is geen kinderdienst, anders zou het geen opstapje naar de reguliere dienst zijn. Maar er zijn wel andere elementen om de dienst voor hen toegankelijker te maken. Het belangrijkste is dat we iedere Younited dienst met één van de verschillende leeftijdscategorieën in het jeugdwerk voor willen bereiden.

Williene ten Hove